כמה זמן לוקח למכור דירה ?

כמה זמן בממוצע לוקח למכור דירה בישראל

מחירי דירות בשנת 2021 הרקיעו שחקים בשל תקופת הקורונה, בה רוכשי דירות למגורים ומחפשי דירות להשקעה פשוט ישבו על הגדר. שוק הנדל"ן היה במצב סטטי. אמנם מי שהיה חייב למכור דירה , אכן מכר. ומי שהיה חייב לקנות דירה אכן קנה. ואולם, צוואר הבקבוק שנוצר גרם לשוק הנדל"ן בישראל "להתפוצץ" במלוא מובן המילה.

תוכן עניינים - כמה זמן לוקח למכור דירה בישראל

קצת על שוק הדיור בישראל

במאמר זה, בין היתר נסקור בפניכם, מוכרי נכסים, כמה זמן בממוצע נדרש כדי למכור דירה בישראל מנקודת מבטנו המקצועית. נדגים ונסביר מה משפיע על חיי מדף של נכס מקרקעין כאשר זה יוצא לשיווק וננסה לענות לכם על השאלה המתבקשת, כמה זמן לוקח למכור דירה? 

אז אם לאחר משבר הסאב פריים שהתרחש בשנת 2008 בארה"ב, ראינו כי השפעת המשבר היתה גלובלית במובן מסוים. ראינו כי משקיעים החלו לרכוש גם דירות בפיריפריה לאור הזדמנויות הנדל"ן שצצו בעקבות סביבת מחירים נוחה ועליית מחירי נדל"ן שהחלה להתרחש. התקופה הנוכחית, אמנם שונה במהות, אך במונחי נדל"ן אפשר לזהות מתאפיים דומים בביקושים עזים לאחר תקופת השפל שהתרחשה. 

עיקר הביקוש לדירות מגורים ניכר דווקא באזורי הביקוש כמו העיר הרצליה ותל אביב לדוגמא. 

כידוע, בישראל, אזורי הביקוש , קרי מרכזי הערים הגדולות מאופיינות בהיצע קרקעות מוגבל וכתוצאה מכך, היקף הבניה ויחידות הדיור באזורים אלה, עדיין לוקות בחסר. לפיכך, הביקוש הגובר בתקופה קצרה איפשר לבעלי נכסים למכור במהירות רבה יותר מבעבר. אך, האם כדאי למכור עכשיו את הדירה? זו שאלה שמעסיקה רבים בתקופת גאות בענף הנדל"ן כמו היום. מאחר ומחירי הדיור פשוט, יכולים להתעדכן מיום ליום.

שוק הנדל'ן מול שוק המניות

שוק ההון מאופיין בתנודתיות ולכן, כאשר מתרחש אירוע משמעותי בשווקים, כמו התפשטות הקוביד 19, אכן, היו בטווח הקצר ירידות שערים בבורסות ברחבי העולם. ואולם בסוף שנת 2020 ובשנת 2021 שוק המניות בארץ ובעולם פרח ושגשג. רבים העדיפו להשקיע כסף בנדל"ן, שם, מורגשת בעיקר פסיכולוגית יציבות, אולי כי לא רואים את הגרף של ירידות ועליות בביקושים כמו בשוק המניות. כמו כן, בשל החשש לקריסה כלכלית של חברות, העדיפו רבים, ואולי בצדק לפנות לכיוון של השקעות ורכישת נדל"ן למגורים והשקעה. בטווח הארוך, אפיקי השקעה כמו נדל"ן הוכיחו עצמם כבטוחים יותר. נוסיפו לכך את תחושת החוסר והיעדר הנכסים שנוצרה בשוק הדיור בישראל , והתוצאה, נסיקה של בביקוש לנדל"ן ודחיפת שוק הנדל"ן לשיאים של כל הזמנים. גם חברות הנדל"ן בישראל רשמו שיאים של כל הזמנים.

אז מחד, קיים היה חשש לעליית מחירי הנדל"ן לצד היצע מצומצם ומאידך, סביבת ריבית נמוכה ואולטימטיבית לנוטלי המשכנתאות לצד הטבות מס אשר נבעו דווקא מביקושים נמוכים בתקופת הקורונה, הם אשר עודדו רוכשי דירות ומשקיעי נדל"ן. התוצאה, תדלוק שוק הנדל"ן בביקושים עזים ועליית מחירי דיור.

למכור מהר? לא בכל מחיר.

למכור דירה מהר זה כיף. אין ספק. אבל, אם את\ה רוצה למכור נכס נכון, מומלץ ראשית להבין את שוק הנדל"ן המקומי. לא פעם מוכרי דירות מפספסים משהו בדרך. ההתלהבות בשיאה, תוך זמן קצר הגיע קונה שמעוניין לקנות את הנכס. האם כאן נגמרת העסקה? אז זהו שלא. 

חשוב לוודא עם איש מקצוע אמין. בדגש על אמין כי ההיענות הגיעה בשל העובדה כי זו עסקת נדל"ן מתחת למחיר השוק? או שמא, קיימת תכנית אשר משביחה את האזור ואינכם מודעים אליה? כמו כן, ישנם שלבים רבים בדרך לסיום עסקה מוצלחת ,בין היתר סגירת תנאי העסקה: מחיר , תנאי תשלום, תקופת פינוי ותחולת דירה, הן חלק ממכלול השיקולים במכירת דירה

מבחינתי, כערך עליון בעסקאות נדל"ן שאנו מלווים בסוכנות הנדל"ן ריל הרצליה, מכירה מוצלחת של נכס נוגעת בכל אחד ואחד ממאפייני העסקה כאמור, כאשר השליטה של בעלי הנכס בידיים שלהם. כלומר, אני, עידן אבו, כיועץ נדל"ן ומשווק , מבצע חשיפה נכונה לנכס, מייצר את האטרקטיביות הנדרשת וממתג את הנכס לקבלת המחיר הטוב ביותר והתנאים הטובים ביותר. כך שהזמן הדרוש למכירת דירה יכול להתארך או להתקצר ככל והגענו ליעדים איכותיים או כאשר הצדדים מגלים גמישות ואלסטיות על מנת להגיע לאיזון שיהיה נכון ומתאים לצורת סגירת עסקת נדל"ן נכונה. 

לעיתים, על מנת לגרום לדברים לקרות, לקוחותיי נעזרים בשירותי המשרד כדוגמת יועצי משכנתאות ומימון לצורך הגעה ליעד המחיר המבוקש ומנגד, למוכרי הנכסים, אנו דואגים להתאים את תנאי העסקה לרבות תקופת הפינוי של הנכס הנמכר, עד לכדי חפיפה בין מועד הפינוי של הנכס הנמכר למועד האכולס של הנכס הבא שלהם.

אז כמה לוקח למכור דירה?

זו שאלה מתבקשת. במשרדנו לדוגמא, הזמן הדרוש למכירת דירה עומד בתקופה האחרונה על ימים ספורים ובמחירי נדל"ן שוברי שיאים, זאת בשל מערך שיווק נדל"ן הפועל כמכונה משומנת לצד, קשרינו ומאגר לקוחותינו הממוקד.  כך למשל, הזמן שלקח לנו למכור דירה עמד במקרה מסוים על ימים ספורים בחודש יוני 2021 : דירה שנמכרה על ידי משרדנו ברחוב התפוח 5 בהרצליה תוך ימים ספורים מיום השיווק ותוך 3 פגישות בלבד בנכס בתנאים מעולים לשני הצדדים. מה שמעניין זה שגם הדירה נמכרה במחיר שיא לשכונה באותה תקופה.

אבל, קניית נכס לעיתים זו משימה מאתגרת בפני עצמה. בשוק של היום, ניתן למצוא עצמכם כאילו הנכם "רודפים הולכים סביב הזנב". השוק עובד בסחרור כזה, כאשר השאיפה במכירת נכס היא למצוא חלופת מגורים ראויה במקביל. או שמא, אם פניתם אפיק של קניית דירה חדשה בפרויקט למשל, אז אנו נעשה מה שדרוש על מנת להתאים את תנאי התשלום של עסקת המכירה מול פריסת התשלומים שבחוזה מול הקבלן, כמו גם הפינוי וכיו"ב.

בתוך כך, דוגמה נוספת לשאלה כמה זמן לוקח למכור נכס, תמחיש לכם את המחויבות שלנו לבעלי הנכס כאשר המטרה היא אמנם למכור מהר, אך מנגד, לא להתפשר על המחיר ותנאי העסקה. 

אז הנה עסקה מעט ארוכה יותר בה נדרשו כ-6 חודשים למכור את הדירה בתנאים הנכונים למוכרים אותם ייצגנו. אמנם כל פגישה שניה בדירה זו קיבלנו הצעות מחיר, אך ההתעקשות שלנו והאמונה שלנו כאנשי מקצוע כי אפשר למצות עוד יותר את תנאי העסקה עם התמקדות ומיקוד המופנים לקונים הנכונים אשר יעריכו את פוטנציאל האזור והפיתוח הסביבתי הצפוי היה להתרחש, יובילו את העסקה להיות נכונה יותר למוכרים אותם ייצגנו בבלעדיות. ואכן הגיעו בסופו של דבר הקונה הנכון ששילם את המחיר והתנאי העסקה הנכונים.

כך, סגרנו את העסקה בכ-600,000 אלף ש"ח מעל העסקה האחרונה שבוצעה באותו בניין ואפילו באותה קומה! 

לכן, כל מקרה לגופו. אפשר למכור מהר. אפשר למכור מהר יותר. אפשר למכור נכון. כמו כן, אפשר למקסם את פוטנציאל המכירה של הנכס לרווח משמעותי במכירת נכס. יש כמה דרכים להגיע לתוצאת מכירה הכל תלוי ביעד, באלמנט הזמן, בעיתוי ובאופן הטיפול בהצעות המחיר כאשר מתקבלות.במשרדנו למשל, עשינו עסקאות מהירות רבות. למשל ממש בכתיבת שורות אלו, בחודש אפריל 22, ביצענו עסקת בזק ברחוב הנדיב 12 בהרצליה, עם קונה אחד ויחיד אשר דרך בדירה. ממש מתוך מאגר לקוחותינו הממוקד. הקונה פשוט קנה במחיר הגבוה בעשרות אחוזים ממחיר היעד שהציבו המוכרים מספר חודשים לפני. העסקה מבחינתנו מהווה עסקה טובה מאוד לשני הצדדים. הקונה שזכה להיות הראשון לראות את הנכס, לפני שהנכס פורסם ויצא לשוק. והמוכרים שזכו לקונה נכון ומדויק בתנאים שלהם. זה בין היתר הערך האמיתי שלנו בסוכנות הנדל"ן ריל הרצליה.

לסיכום

מנתונים שאספנו ומעסקאות שאנחנו ביצענו במשרד הנדל"ן ריל הרצילה, נספק לכם מענה לשאלה כמה זמן יקח לי למכור דירה? עסקאות נדל"ן בהרצליה למשל יכולות אכן יכולות להיעשות מהר יותר ופחות. העניין תלוי ביעדי המכירה שלכם, מחיר היעד שהצבתם לעמכם כנכון עבורכם למכירה. לעיתים מסתפקים מוכרי דירות המנסים בתמימות למכור לבד דירה, בהסתכלות על נתוני עסקאות נדל"ן או מחירי דירות שנמכרו לאחרונה. יש תקופות ויש תקופות. בתקופה הנוכחית. אין פרמטר שמאפשר למוכרים להבין באיזה מחיר הבית יכול להימכר, ולכן נדרשת התייחסות של איש מקצוע (יועץ נדל"ן מומחה) על מנת לתת מענה לשאלה זו.

אז נכון שמכירת נכס זה לא עניין של מה בכך. נדרשים משאבים וכלים על מנת לתמחר נכון דירה למכירה ועוד יותר, נדרשת יכולת ניהול מו"מ באופן שיאפשר לכם לתפוס את הקונה הנכון ולתת מענה להצעת מחיר כזו או אחרת כאשר מתקבלת.

בקיצור, למכור דירה מהר? לא בכל מחיר.  

**השירות אינו מהווה שמאות כפי שמבוצעת על ידי שמאי מוסמך. 
אלא מאפשר לכם קבלת אמדן אפשרי לתמחור נכס על בסיס הניסיון שלי כמתווך מקרקעין עם העיר, השכונה / למידת נתוני הנכס הספציפי באמצעות נתונים החשופים לציבור באתרים ממשלתיים ואחרים ובמדיות השונות, ובכל מקרה השירות אינו בא להחליף ייעוץ שמבוצע על ידי שמאי מוסמך. 

מוזמנים להתייעץ איתנו איך למכור נכון.

שלכם ולמענכם,

עידן אבו, יועץ נדל"ן ובעלים REAL נדל"ן 

054-5326522 

idan passport
השאירו פרטים ונחזור בהקדם