שכונת יד התשעה - שביב הרצליה

שכונת יד התשעה, הידועה גם בשמה, שביב הנה שכונה בת כ-110 דונם וממוקמת בחלקה הצפון מזרחי של העיר הרצליה. בין יתרונות השכונה, אפשר לציין את קרבתה של השכונה לתחנת הרכבת רעננה – מערב לאור קרבתה לכביש 531 החוצץ בין העיר הרצליה לעיר רעננה. כמו כן, השכונה מתוחמת בין היתר בשל דרך ירושלים החוצה את הרצליה מצפון לדרום דרך גבולות שכונת יד התשעה, נווה עמל, מתחם אשרמן ושכונת נווה עובד (הרצליה הירוקה המזרחית) עד למתחם אביבי הרצליה ואזור תע"ש שבתחום שכונת הרצליה הצעירה (מדרום).

שכונת יד התשעה - שביב הרצליה

תוכן עניינים

רקע כללי והיסטוריה על שכונת יד התשעה

שכונת יד התשעה – שביב הוקמה בשלהי שנות ה-50, כאשר בראשיתה של השכונה, שימשה יד התשעה כמעברה לעולים חדשים. בשנת 1959, יושבי המעברות שוכנו לשיכוני קבע בבניינים ובשנת 1969 שונה שמה של שכונת שביב לשמה העדכני יד התשעה. 

כחלק מן ההיסטוריה של השכונה, אף שימשה שכונת יד התשעה כתפוארה לסרט הישראלי המפורסם "סלאח שבתי".

בשנות ה-60 וה-70 הוקמו מבני המגורים כפי שהנכם מכירים היום. בנייני רכבת בני 3 ו-4 קומות.

פינוי בינוי יד התשעה – שביב

כיום כל הבניינים בשכונת יד התשעה עומדים בקריטריונים לביצוע פרויקט של פינוי בינוי ולפיכך, בשנת 2015 הכריז ראש עיריית הרצליה, מר משה פדלון על שכונת יד התשעה כמתחם התחדשות עירונית

על פי תכנית פינוי בינוי יד התשעה, ייבנו בשכונה תחת כ-1,600 יחידות דיור קיימות כ-6,000 יחידות דיור חדשות. לצד מסחר, עסוקה, ורבי קומות בני כ40 קומות.

חינוך

בשכונת יד התשעה קיימים 2 בתי ספר:

  • חטיבת הביניים "רעות".
  • בית ספר תיכון "אחי"ה – בית ספר על יסודי דתי. 

כמו כן, בשכונה פועלים גני ילדים, מתנ"ס וספרייה.

לסיכום

לאור מגמת העירייה ורצון חברות יזמיות לקדם בשכונה פינוי בינוי כאמור, טרם החלטה באם למכור או לרכוש נכס בשכונה יד התשעה, מומלץ להיעזר בסוכן נדל"ן מומחה אשר ישקלל עבורכם את מצב השוק באותה עת וכמו כן, יבוצע עבורכם תמחור נכון לנכס כחלק מעבודת השטח והיכרות עם עסקאות הנדל"ן בשכונה.

לייעוץ לפני מכירת נכס או קניה בשכונת יד התשעה ובהרצליה צרו עמנו קשר

עידן אבו וצוות ריל הרצליה. 054-5326522

 

idan passport
השאירו פרטים ונחזור בהקדם